Barbatii inteligenti sunt tot barbati, iar barbatii sunt....

Mergeam pe strada in naivitatea-mi de om care se asteapta de la ceilalti la putinul dram de civilizatie de a merge linistita, fara intreruperi grosolane de nivel de replica de om de santier si pe scurta distanta Universitate - Unirii am avut parte de trei astfel de incidente din partea unor masculi ce isi revendica apartenenta in mod nejustificat la specia umana. Pentru ca, intr-adevar, barbatii ca specie, sa zicem, sunt cel putin deosebiti si a devenit deja un adevar general valabil faptul ca in multe cazuri, ei tind sa gandeasca prin alte "mecanisme" ce nu implica dendrite, axoni si sinapse. Pe scurt, ei nu sunt caracterizati tocmai prin finete...
Intr-adevar, nu sunt toti asa, dar exceptiile alea mici fie sunt infim de mici, fie confirma regula...
Un exemplu mai sofisticat de barbat adevarat mi-a fost dat sa intalnesc in circumstantele prezentate mai jos.
Nu demult am participat la organizarea unui eveniment destul de mare, cu prestanta ar grai inimioara-mi plina de mandrie. Acest eveniment foarte drag mie si-a propus si a foarte reusit sa stranga mai bine de 300 de participanti si pregatirile au fost "intesissime" si pline ochi de obstacole si surprize. Un exemplu care include ambele categorii de experiente a vizat invitatia plina de peripetii voluptoase pe care eu a trebuit sa o fac unei persoane publice cu veleitati de vedeta si cu un nasuc care tinteste inspre inaltimi paroxistice. Pe scurt, eu trebuia sa conving un om de radio sa participe la una dintre conferintele din cadrul evenimentului. Zis si...zis. Demersul meu logic a fost sa ii dau un email, sa fac rost de numarul lui de telefon si sa fiu PRly correct. Numai ca socoteala din mintea mea de acasa nu s-a pupat cu aerele din targul "vedetismului". Evident ca emailul meu a incarcat inutil inboxul acestei persoane mult prea ocupate sa citeasca emanatiile unei muritoare de rand asa ca am actionat prompt si cu avant cretin specific tineretii-mi si am apelat telefonic mult ravnitul invitat. Dupa ce am introdus eu politeturile ce se cuvin intr-o asemenea situatie, raspunsul pe care eu il visam a fi macar viitor potential pozitiv vine abrupt si sec: " Mai, esti draguta, dar eu sunt un om trecut prin viata si nu prea am chef de asa ceva...". La douazeci si ceva de ani un "NU" spus mai ales pe un ton zeflemitor si apatic nu este altceva decat o provocare in a-l transforma in "DA-ul" salvator. Asa ca am plusat amarnic si am insistat in prostia mea plina de avant tineresc cretinoid si am apelat la toate argumentele pe care un student iluzionat si impulsionat totodata de mirajul "Nimic nu ma poate opri" le are in mansetuta. Eu am interpretat raspunsul lui de "om trecut prin viata" cu faptul ca la mine in capsor este egal cu "om blazat" si "nu am chef de asa ceva" se traduce prin "sunt ipocrit" pentru ca ma bat cu pumnul in piept ca sustin tinerii cu intiative. Tot ce am putut obtine a fost o intalnire la redactia radioului. Inarmata cu sperante mult prea desarte, pe scaunul din biroul lui am avut parte de urmatorul small talk extrem de delicios:
El:- Hai, convinge-ma!
Eu:- Eu zic ca am epuizat toate argumentele ieri la telefon. Dar vreau sa te intreb ceva. Cand a fost ultima oara cand ai facut un gest altruist?
El(mandru):- Aseara!
Eu:- Da, si ce ai facut?
El( si mai mandru):- Am "beep" pe una.
Eu:- Si cu ce ai fost altrist la faza asta?
El:- Am dat toata dragostea din lume!
Raspunsul meu nu mai conteaza...Ideea e ca nici de data asta nu era prea convins, asa ca mi-a zis sa il sun in ziua respectiva sa imi dea un raspuns. Raspuns pe care l-am dedus singura ascultand de trei ori mesajul "Abonatul Vodafone are telefonul inchis sau..." a fost un "NU" inexpugnabil.
Pai sa nu fie acest mascul cu aceleasi veleitati, dar de data asta de ferocitate cu iz de om prea ocupat si lipsit de chef un exemplu umblator si graitor de expresie cu grad de cutuma "Barbatii sunt proci". Ceea ce e extrem de trist este faptul ca specimenul de fata, de fel, este unul graitor de lucruri extrem de inteligente... Dar, ce? Barbatii inteligenti nu sunt tot barbati?

Comentarii

  1. Au spaniolii o vorba: ''Cuanto mas queso, menos queso''; adica cu cat ai mai multa branza, de mai putina branza ai parte..si se refera la cascavalul ala cu multe gauri..daca intelegi ce spun,hehe. Intr-o lume in constructie, deci plina de santieristi, femeile au parte de ''tratamente''speciale..si nu e vorba tocmai de un tratament de infrumusetare..sa mentionam de: ''hei, pisi, gagica, pasaricooo, gazelo?''sau deja se subintelege..?k se poate si mai rau..asta e clar, dar, in definitiv, de la ei ne asteptam k doar au creierul in constructie..de la ceilalti ce pretind un creier slefuit avem ceva mai multe pretentii..si totusi, de ce? Vorbim de un specimen ce prezinta doua capete, unul cu neuroni, altul fara..e foarte simplu. Si da, haideti sa recunoastem ca instinctul primeaza si ca: da-i incolo de neuroni, ce mai atata educatie si principii cand vezi o blonda ''buna'' la orizont? In concluzie, doamnelor si domnilor, totul se rezuma la gauri..la gaurile cascavalului desigur, ce credeati?
    P.S: Nu e comentariul unei femisniste convinse, nici macar al uneia in devenire, ci comentariul uneia dintre cele care au primit respectivele ''tratamente''unele mai speciale ca altele:p
    Si totusi..ce mi-ar placea sa fie si barbatii pusi in situatii din astea..desi, lor le-ar placea:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai devreme sau mai tarziu...din pacate inevitabil..."toti barbatii e _orci"...da ...asta este crudul adevar..si ca orice _orc care se respecta tre' sa nu dezamageasca haita prin comportament disonant..
    Dar numele?numele _orcului?ramane ascuns?dar de ce?de ce sa aiba el parte de o asemenea crutare?un pic de rusine publica i-ar strica?

    RăspundețiȘtergere
  3. Brabatii inteligenti sunt de doua ori porci, daca vor sa fie. Lucrurile facute de ei nu sunt niciodata din greseala. Viata lor e gandita si asumata. De aceea cand cand ti-o face unul destept doare de doua ori mai mult, ceea ce in mod logic ii transforma pe ei in porci*2: porcul el, si porcul tot ce stiu mai bine si nu aplic.
    Acum, as mai adauga eu ceva despre porcii astia eruditi si gandiciosi. Ai observat ca nu spun niciodata nu. Niciodata nu ai sa primesti un refuz clar de la ei, dar in schimb iti trag cele mai mari tepe. Sunt atat de plini de ei, incat au impresia ca un refuz din partea lor trebuie sa fie sfarsitul pamantului pentru amaratii din jur. Asa ca le cresc aripi si gatul scurt si slaninos se trnasorma intr-unul lung pe care il baga in nisip dupa ce inainte si-au inchis telefonul, si-au schimbat adresa de mail, grupul de prieteni si locuinta.
    Mesaj pentru voi: lumea nu incepe si se termina cu voi, dar intotdeauna cu fiecare dintre noi. Chill. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. portughezii au si ei o vorba, Coisas porcas.
    sunt toate lucurile nasoale facute de oameni ca niste animale.
    admirati safari la discovery si feriti-va in rest de sare si piper. E-uri avem destule.
    chill

    RăspundețiȘtergere
  5. E aiurea sa zic ca nu toti barbatii sunt la fel, e si mai aiurea daca as zice,,,,eu nu sunt asa....uneori...dar ganditi-va ca se poate sa nu fie intentionat, omul ala chiar e asa din natura lui;
    poate ca el stie ca anumite lucruri nu-i sunt pe plac, le zice cum vrea, dar le face dupa chef.

    RăspundețiȘtergere
  6. aaaaa, tre sa fiu de acord cu nuna. daca de la niste grobieni cu un iq apropiat de cat port eu la pantofi nu prea ai de ce sa te astepti la chestii poetice (cu toate ca uneori te pot surpinde placut cu o expresie a fetei melancolica atunci cand te fluiera, de-ti vine sa-ti dai singura palme ca sa nu te pufneasca rasul isteric), astia de se crede ombilicul planetei (not a big deal, the planet is dying, friends) fiindca au absolvit o facultate si au dus vreo doua blonde platinate in pat sunt si mai varza... nu spun nu, nu spun da, nu-si asuma niciodata nimic, pasivitatea e cea mai buna tactica, in felul asta nu risca sa se faca de coco daca dau peste una nitel mai desteapta, cu potential de usoara eclipsa, si in acelasi timp la stratagema asta toate fraierele isi dau ochii peste cap "aoleo, ce misterios si profund e, ce suflet neinteles, ce tragedii interioare traieste el..."
    am eu unul dintr-asta, de m scoate din minti... monosilabic, cu o fata imobila, sunt sociopat din cauza ca am avut o copilarie trista, nu ma suna tu ca te sun eu, sociopatia asta e cu dus-intors, are perioade de remisiune in unele nopti in care n-am alt program, iti dau eu de stire. si mai ales eu nu-mi permit sentimente, sper sa ma intelegi, eu ofer lumii inteligenta mea.
    nah, ca m-au apucat dracii... si ce chill eram inainte :)

    RăspundețiȘtergere
  7. tipul nu e porc. doar il cam doare in partea dorsala. de cand sunt astea doua sinonime? eu zic ca a fost chiar de treaba ca nu ti-a taiat brusc tot elanul refuzandu-te pe fata. avand deja o umbra de indoiala in legatura cu raspunsul dansului, ar fi trebuit sa iei in considerare varianta unui raspuns negativ oricum si sa nu o iei atat de personal. pana la urma omul o fi foarte ocupat. parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Barbatii sunt asa cum sunt nu pentru ca asta ar fi firea lor naturala, ci pentru ca le este permis. Societatea, inclusiv femeile(!)accepta atitudinea lor...indulgenta fata de badaranie isi arata efectele. Ca deh: ce, esti mironosita sa te strambi daca auzi o vorbire "buruienoasa"?! Plus lipsa educatiei si in general o societate care s-a transformat din traditionalista in misogina... La care adaugi creativitatea inspirata de "bautura energizanta" a muncitorilor si ai...un drum presarat cu apelative, care de care mai magulitoare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Exista doua tipuri de barbati,cel care nu se abtine si face cam ce ii trece prin cap respectiv cel care se gandeste inainte sa se comporte intr-un fel anume.Evident daca vrei sa deducem aceste doua tipuri putem spune ca toti barbatii sunt la fel.:) Singura diferenta este ca cei 'inteligenti' incearca sa isi aleaga cuvintele sau ideile inainte de a scoate o perla sau de a face ceva iesit din comun.

    RăspundețiȘtergere
  10. poate e doar imposibilitatea organica a barbatilor de a fi sinceri, directi si cu respect fata de inteligenta persoanei de sex feminin din fata lor.

    RăspundețiȘtergere
  11. de cati barbati e nevoie ca sa schimbe un bec? de nici unul, lasa proasta sa calce pe intuneric

    RăspundețiȘtergere
  12. pai daca barbatu nu e porc, mai e barbat? adica hai sa o luam practic, cu cine ai vrea sa stai cand e urat afara si ti-e frica? cu metrosexualul care ii e frica si lui de tunete... nu prea cred. barbati e porci si e bine asa

    tre doar sa stii sa ii fentezi ca sa fie o situatie win-win, ca doar femeia cu asta se ocupa.

    RăspundețiȘtergere
  13. doamne, ce raritati sunt barbatii astia, care te provoaca pe fata sa-i fentezi ca sa ai o situatie win-win... astia sunt pe bune destepti. astia merita sa fie iertati ca e porci! numai sa n-o coteasca in faze de genul: am uitat ce-am zis asta vara...

    RăspundețiȘtergere
  14. barbatii inteligenti sunt porci pentru ca sunt atat de multumiti de ei incat nu au ce pierde. fie ca au comportament animalic, instinctiv, fie ca sunt umani si diplomati, toti sunt la fel si se bazeaza pe faptul ca noi, femeile, tot ne vom alege unul la un moment dat, ca dehh, asta-i mersul naturii. ei ne considera pe noi inferioare....noi pe ei, la fel. concluzia mea este ca una dintre deschiderile lor importante spre ceea ce-i inconjoara si spre sexul opus este shlitzul, chiar daca sunt exceptii care ascund foarte bine acest aspect cu cateva notiuni de cultura generala sau de bune maniere! v-am pupat

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi s-a parut decent ca nu a dat numele tipului... si poate pentru unii lenea si tarsa de o responsabilitate (adica faptul ca tre sa fii undeva intr-o zi anume la o ora anume) se traduce prin porc... dar si comoditate este un cuvant.

    RăspundețiȘtergere
  16. Este greu de stabilit daca "barbatii sunt porci" este un adevar universal valabil. Mai ales prin prisma faptului ca afirmatia este facuta (aproape exclusiv) de catre reprezentantele sexului feminin.
    Totusi, barbat fiind, imi permit sa completez expresia astfel: "Barbatii sunt porci... la un moment dat".
    Ma intreb daca aceasta judecata este valabila si pentru expresia "femeile sunt curve"...

    RăspundețiȘtergere
  17. cred ca "barbatii sunt porci" e o regula nescrisa pe care o cunoastem si o acceptam cu "drag", dar de ce nu si "femeile sunt porci" ?
    cred cu tarie ca femeile din ziua de azi devin din ce in ce mai porci - oare noi nu am spus macar o data, sau am gandit vreodata ca am facut un gest de altruism de genul tipului din poveste ?
    sau nu am refuzat o favoare cuiva intr-un mod cat se poate de brutal ?
    intr-adevar mai avem pana sa intoarcem capul 180" pe strada pentru a observa un posterior, dar poate ajungem si acolo...

    daca doar eu gandesc asa, poate trec de partea barbatilor sa traim in porcimea noastra :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Femeie, nu fi barbat!

Nichita...mare autoare...