Femeie, nu fi barbat!

In tumultul recent de small talk cotidian am avut parte de o conversatie cel putin bizaro-intriganta. Imi faceam "siesta" obisnuita de Cismigiu postata pe o banca la soare citind o carte si la un moment dat vin doi tipi la mine si unul dintre ei imi pune politicos urmatorea intrebare: "Ideile pot fi metafizice?" Da, cam dubios sa incepi o conversatie in acest fel, dar curiozitatea-mi exacerbata m-a facut sa ii raspund ca da, din moment ce metafizica presupune cunoasterea absoluta si se leaga de tot ce nu poate fi cunoscut prin ale noastre simturi, asta inseamna ca si ideile, impalpabile, inodore, fara gust si fara glas sunt metafizice. Am crezut ca l-am dat pe spate cu raspunsul asta, dar al lui m-a lasat proasta...sau nu: "Hmm, raspuns inteligent pentru o femeie..."
Desi posed ceva doze de misoginism si conversatia, cu context cu tot, era dubioasa de-a dreptul, s-a aprins feminismul din strafundul ancestral al fiintei mele de fata si asa a inceput o prima discutie intre doi necunoscuti care, de fapt, e veche de cand lumea moderna. Tipul era setat pe filosofie si argumentul lui suprem era "De ce nu sunt si femei filosof?", iar raspunsul meu, alimentat de furia etichetei de femeie inferioara barbatului(fie el ciudat si necunoscut) ce mi s-a pus pe frunte, a venit prompt - pentru ca nu aveau acces la educatie.
Small talk-ul dubios s-a transformat intr-o discutie incandescenta in care eu ma aprindeam cu ardoare si febrilitate si ma tot intrebam de ce dracu' stau de vorba cu strainul asta...
Insa ciresica de pe tort a venit asa cum vin cele mai bune lucruri in viata - la finalul dubioseniei de experienta. Inainte sa plece a insistat sa imi dea un sfat ce venea din adancul barbatiei in forma pura: "Nu mai fi barbat, ca acum ca te-ai contrazis cu mine, asta ai fost, si accepta-ti conditia de femeie. Cu cat faci asta mai repede, cu atat iti va fi mai bine." Si a plecat.
Un small talk pe care nu cred ca o sa il uit curand...

Comentarii

  1. iti sugerez o abordare psihologico-psihanalitica a problemei puse pe tapet: 1. cand ai copii de spalat si de calcat nu ai timp de filosofie; 2. nivelul sarcasmului si cinismului este mult mai ridicat la femei. which leaves no room for useless rambling which would later be called philosophy, just to make men sound and feel interesting. si 3. who said pragmatism meant you cant embrace your conditie de femeie? sheesh... i swear.. dubiosii astia de prin parcuri

    RăspundețiȘtergere
  2. Abordarea ta psihologico-psihanalitica ridica intr-adevar probleme interesante: 1.multitasking-ul femeii contemporane aka super de 3 ori femeie, 2.pragmatismul feminin bate contemplarile si vanitatile filosofice masculine si 3.mare e "gradina parcului" intr-ale dubiosilor si multi mai sar si gardul...

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi te mai întrebi de ce îmi place Bucureştiul? :)) Parcurile sunt nişte comori. Care este. Mai mult, sinergia faptelor mai sus menţionate, gen, mă duce cu gândul la o întâmplare asemănătoare, de azi: m-am trezit de dimineaţă, m-am spălat pe ochi, m-am lovit în tocul de la uşă, m-am încălţat şi apoi am mers acasă.
    Plictisitor Clujul, ce e drept... :|

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand te conversezi cu necunoscuti dubiosi pe teme dubioase, vezi la tot pasul nevrotici si schizofrenici in haine jerpelite si iti iei palme in autobuz ca indraznesti sa intrerupi un cocalar din ascultatul manelelor la volum astronomic, parca Clujul e taram serafimic...Am zis.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Metafizica relatiei dintre barbat si femeie"

    Exista barbati? Care este locul barbatului in univers?

    Exista femeia puternica din spatele barbatului de succes.

    RăspundețiȘtergere
  6. Exista barbati, precum exista si femei, ambii pot fi de succes sau ratati de-a dreptul...Mitul femeii puternice din spatele barbatului de succes e usor, usor spulberat de aparitia femeii se succes ce-si tine singura si puternica spatele

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi permit sa adaug un comment:

    Situatia descrisa mi se pare cel putin frumoasa, nu prea des te poti antrena intr-o discutie pe termeni filosofici si ancestrali, cu o persoana ce-ti este total straina. Concluzii nu se pot trage (cum de altfel nu se pot trage din nici o discutie privind nemurirea sufletului sau intrebarile existentiale), dar pot aprecia sfatul de sfarsit. Acel sfat poate fi aplicat la nivel universal (in ceea ce priveste omenirea, bineinteles). Omul nu este om complet decat atunci cand se accepta cu totul, iar in acel moment de luciditate pura, momentul in care persoana isi accepta existenta de sine statatoare, in momentul in care renunta sa mai schimbe lucrurile ce de neschimbat, el devine complet, isi atinge apogeul existential, atinge "nirvana".

    Toata discutia, febrila (asa cum a fost descrisa) a culminat in acest sfat universal, fapt ceea ce ma duce cu gandul la ideea ca tipul nici macar nu a vrut sa obtina un raspuns, ci doar sa poarte o discutie interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Women raise generations of philosophers, that's why they don't have time to do it themselfs. They live out our philosophy. Boys, ask your mother, you'll be amazed of how much she knows and feels but doesn't show or tell.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos spus faptul ca femeile traiesc filosofia. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. "Hmm, raspuns inteligent pentru o femeie..." oau. a avut si el un as in maneca si a trebuit sa il foloseasca; raspunsul tau, in mod cert, i-a cam zdruncinat increderea; probabil se astepta sa ai o cu totul alta reactie; el a jucat cartea cu misoginismul, aceasta carte fiind raspunsul de rezerva in situatia in care ar fi ajuns el cel depasit de raspunsul intervievatului.

    RăspundețiȘtergere
  11. Interesanta povestea...Mie mi s-a intamplat un lucru la fel de dubios cand citeam, acum vreun an, la fantana la Universitate. Din pacate, tipul chiar era dubios, asa ca nu am putut sa port o conversatie incitanta cu un strain, a trebuit sa fug :)) Cat despre conditia femeii, mie mi a spus candva un tip de la o clasa de real, eram in liceu evident, ca sunt singura de la filologie cu care poate sa vorbeasca, referindu se la conditia inferioara a filologiei fata de mate-info...

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa intelegem, deci, ca femeile n-ar trebui sau n-au voie sa se contrazica (cu un barbat)?
    De unde pana unde, pentru faptul ca te-ai contrazis cu el ai devenit brusc... barbat?
    Desi sunt cateodata misogin, de data asta sunt de partea femeilor.
    Aveti dreptul la opinie si va puteti contrazice cat, cum si cu cine vreti!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mergand pe ce presupun ca intelegea tipul din parc prin "nu mai fi barbat" mi se pare ca este si o urma de ipocrizie in asta... Acum ca puteti fi "barbate" ne puteti si intretine material pe langa faptul ca faceti de mancare si aveti grija de copii.

    RăspundețiȘtergere
  14. Vad ca s-a comentat mult dar nimeni n-a spus nimic despre Simone de Beauvoir :) Pana la urma femeile au o reprezentanta in filosofie, si una deloc de neglijat. In alta ordine de idei nu vad legatura intre a scrie filosofie si inteligenta. Sunt o gramada de barbati si femei inteligente care nu au scris filosofie. Si da, sunt de acord ca femeile nu trebuie sa faca pe barbatii... dar asta e cu totul alta discutie.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Barbatii inteligenti sunt tot barbati, iar barbatii sunt....

Nichita...mare autoare...