Nichita...mare autoare...

Adevar graieste din cand in cand gura pacatosului care a gandit, formulat si grait cuvintele: "Blondele sunt...sa zicem, speciale"(adaptare pentru a fi politilcally correct). Daca political correctness-ul din mine s-a putut abtine de la a ofensa intreaga populatie balaie, eu nu ma pot abtine sa nu scriu despre o conversatie absurdo-ireala pe care am avut-o de curand cu o reprezentanta a pletelor aurii. Insa vreau sa fac precizarea ca trebuie sa fie clar, din capul locului, ca experienta singulara si totodata unica in "substanta ei de continut" pe care am avut-o deunazi cu aceasta domnisoara blonda nu trebuie sa fie luata drept litera de lege si pentru experientele sau parerile voastre.
Asadar, ma aflam intr-o cafenea cu doi prieteni si asteptam o prietena care nu a venit, si anume, cu mana goala, ci cu domnisoara blonda in cauza, colega de serviciu. Comandasem de baut si, in iuresul conversational, i-am mentionat prietenei mele ca, de curand, am recitit cu mare placere si cu alti ochi "In dulcele stil clasic" al lui Nichita Stanescu. Nu mare, ci hiperbolizant de mare mi-a fost mirarea cand am auzit vocea cristalina a colegei prietenei mele rostind sec:
- Nichita, da, mare autoare...Si mie imi place cum scrie tipa asta!
In perplexitatea mea ma tot intrebam in mintea-mi consternata: "Vorbeste serios? Neah...Tre' sa glumeasca..." Dar mimica nu o ajuta, iar gravitatea tonului cu care a rostit elucubratia de fata si tacerea subita de dupa m-au facut sa cred ca, da, exista si specimene care au reusit performanta de a trece prin liceu, de a avea ca subiect de bacalaureat poezia "Leoaica tanara, iubirea", de a vorbi pentru a nu tacea si de a o duce chiar bine, profesional vorbind. Uimirea mi s-a transformat subit in criza de nervi si nu m-am putut abtine sa nu o intreb ce parere are despre opera lui Bogdan Petriceicu Hasdeu "Razvan si Vidra" sustinand, cu complicitatea celor de la masa, cum ca Vidra este un animal posedat de diavol care i-a iesit in cale lui Razvan si l-a ademenit intr-o mlastina unde l-a facut, oarecum, prizonierul ei, bla, bla, bla... Raspunsul ei a fost:
- Da, si eu am citit. Impresionant...
Ca, deh, prostul nu e prost destul pana nu e, in cazul asta, exacerbat de fudul... Nu stiu daca imbecilitatea totala, dorinta de a da bine in societate si ipocrizia aferenta cu care fiinta asta s-a lansat in discutii care ii ieseau demult din perimetrul oalei in care sa isi bage nasul, sau pur si simplu faptul ca un astfel de om, trecut prin notiuni elementare de scoala ca gasca prin apa, reuseste sa castige mai bine ca multi prieteni de-ai mei ma infurie pana in punctul meu paroxistic.
In acea seara am inteles, mai mult decat as fi vrut sa o fac vreodata, de ce se spune ca blondele sunt..cum sunt.

Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru a continua sirul perlelor, uite alta intamplare: Mai multi prieteni, jucandu-se cu marile capitalele ale lumii. La un moment dat, este rostita o tara mai micuta (irelevant numele), careia nimeni nu-i stie capitala. Un tip scoate tel si cauta pe net. Tipa blonda in cauza, dornica sa fie prima care rosteste numele capitalei, trage cu ochiul la telefon si, entuziasmata, exclama numele capitalei: WIKIPEDIA!!

    RăspundețiȘtergere
  3. presupun ca in conditiile descrise mai sus bancul cu blonda care isi face testul de sarcina si prietena ei tot blonda o intreaba daca au fost grele intrebarile poate fi foarte aproape de realitate >:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred in generalizari si nu le aprob. Fetele/femeile cu plete aurii (ca sa citez autorul) pot fi pe cat de speciale negativ, pe atat de speciale pozitiv. Oare nu exista si plete roscate sau brunete cu mai putin continut intelectual?
    Cred insa in particular si aprob comment-urile vis-a-vis de povestea de mai sus :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Un cercetator canadian a prezis ca ultima femeie blonda se va naste in Finlanda in jurul anului 2200, deci teoretic, cu putina rabdare, vom scapa de aceste intalniri de gradul III cu personaje care ne fac sa ridicam o spranceana in semn de mirare, stupefactie, uluire. In realitate, prostia nu face discriminari, nu tine cont de culoarea parului si desi avem tot mai mult acces la educatie si cultura, nu pare sa fi scazut in amploare.

    P.S. am vazut o politista blonda (asta da combinatie letala) care a oprit un tramvai la o intersectie (cum s-ar spune l-a tras pe dreapta =)) ) pentru o verificare de rutina.

    RăspundețiȘtergere
  6. in general sut adeptul dovezilor stiintifice pentru a sustine o afirmatie. asadar, la un search absolut superficial pe google mi se reveleaza o chestie foarte draguta: intr-un top 10 Celebrity babes with high IQs numai doua sunt blonde... trist, dar adevarat.

    http://www.fanpop.com/spots/being-a-man/soapbox/67

    RăspundețiȘtergere
  7. un producator de componente de calculator a produs tastatura pentru blonde: http://news.cnet.com/8301-17938_105-10107808-1.html
    tasta mea preferata: the useless key =))

    RăspundețiȘtergere
  8. blonda, bruneta, roscata...prostia nu tine cont de culoarea parului...si totusi, cam multe exemple cu blonde speciale imi vin in cap acum...hmm,bine,hai, s-ar putea sa existe un procent mai mare de fete balaie care ne opresc mintea in loc pentru o secunda, incercand sa intelegem ce nu poate fi inteles prin mijloace logice!

    tu,fata, nichita oare ce blush folosea?

    RăspundețiȘtergere
  9. La cate bancuri cu blonde exista ne este greu sa nu ne imaginam ca blondele sunt o specie inferioara babuinilor... Mai ales cand stim ca se spune ca orice banc are o baza de adevar pe care s-a format si ca poti afla multe despre o tara prin bancurile autohtone.

    Eu unul le vad mai proaste doar de amuzament... >:) It's a neverending joke!

    Cazul de pe blog, legat de Nichita, e deja critic, ar fi urat din partea oricui sa generalizeze asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai, eu mi-s altruismul si toleranta in persoana. Dar jur ca nu pot, nu pot si pace sa fiu de partea ei, adica a blondei, adica a acestui monument de prostie umblator, al acestui compozit de oase si carne si silicoane(probabil), mult fard, ruj si fixativ. In fine, cred ca trebuie sa fie linistitor si simplu sa traiesti in pielea ei unsa cu extracte de plante exotice si osanza de koala (care da, sunt ucisi din pricina celor ca ea). Ii doresc ca la un moment dat, sa o chinuie si pe ea macar unul dintre gandurile ce ne chinuie pe multi dintre noi in fiecare zi. Ii doresc sa vrea sa fie mai mult, nu sa aiba mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  11. ce sa zic, postul asta mi-a deschis apetitul de a merge un pic mai in profunzime ca sa aflu de ce se presupune ca blondele sunt mai proaste.
    iata ce am aflat. ar fi doua explicatii pentru chestia asta. prima e de natura antropologica, sa zicem. parul blond e mai deschis, mai subtire la varste mai mici si pe masura ce persoana inainteaza in varsta, parul se inchide la culoare mergand spre castaniu. deci blond egal tinerete, lipsa de experienta, lipsa de educatie consolidata, naivitate. pe de alta parte, tinerete egal atractie sexuala (mai multe sanse sa procreezi). de unde majoritatea bancurilor cu blonde cu substrat sexual.
    a doua explicatie mi s-a parut un pic bizara, dar perfect acceptabila pentru mine. cica bancurile cu blonde s-ar fi perpetuat in a doua jumatate a secolului XX ca o reactie impotriva ideologiei naziste bazata pe superioritatea rasei nordice. buna, nu?

    RăspundețiȘtergere
  12. factorul paris hilton!

    oricat de incredibil ar parea, apropierea unei blonde ii face pe cei din jur mai prosti!!!
    numit "factorul paris hilton", e dovedit stiintific ca o blonda in apropiere face orice IQ sa scada. cercetatorii au rugat voluntarii participanti la experiment sa priveasca mai multe poze si apoi sa raspunda la mai multe intrebari gen "cine stie castiga".
    cand majoritatea pozelor au fost cu blonde, vountarii au raspuns prost la mai multe intrebari. atunci cand majoritatea pozelor au fost cu brunete voluntarii au raspuns mai bine.
    psihologii cred ca in prezenta une blonde subconstientul comanda un nivel de gandire mai scazut, ca sa fie la nivelul blondei :))

    http://www2.canada.com/ottawacitizen/news/story.html?id=fc93965f-a1cb-4375-8719-a925ba59e35b

    RăspundețiȘtergere
  13. hai bai acum serios, femeile nu sunt proaste, fac pe proastele pentru a intra in gratia barbatilor. oricat de batosi s-ar da unii, n-ar rezista langa o femeie cu un coeficinet de inteligenta mai mare ca el(pe care sigur il are,dar nu-l expune) ca or mai fi si exceptii, asta e alceva...dar in majoritate sunt doar proste...de gura.:))

    RăspundețiȘtergere
  14. da...asta era comentariu pentru alt post...:)) mea culpa...dar ultima chestie se potriveste si aici. "daca taceai, filozof ramaneai" oricum tare asta cu nichita, prima oara m-am si speriat credeam ca e vb de Nichita(mahalagioaica mai nou si insarcinata) ca vad ca e mare vedeta in ultima vreme. vedeta de tv, cantareata, nu cred ca i-ar fi greu sa scrie si poezii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu mi place sa generalizez, dar parca exista prea multe exemple de blonde speciale. Totusi cred ca e necesar sa facem o delimitare intre blondele naturale si cele vopsite, cea din urma categorie fiind presarata cu tot felul de specimene:D

    P.S. Ii povesteam mai demult unei tipe (blonda desigur:D) ca am fost la majoratul unui prieten...si ea m-a intrebat cati ani a implinit...

    RăspundețiȘtergere
  16. observ in aceste comentarii rautacioase invidia pe care multe persoane o nutresc pentru fetele cu plete decolorate, insa ce poate fi mai rau decat sa fii blonda??? ...Sa fii o politista blonda....asta am vazut eu ieri pe strada..o politista blonda care traversa strada neregulamentar. recunosc malitiozitatea comentariului meu, dar parul meu de culoarea abanosului nu imi permite sa am alta parere...:D
    In final as vrea sa le tranzmit un mesaj fetelor neposesoare de par oxigenat: candva o mare personalitate in viata graia astfel " FETELE BUNE N-ARE NOROC!"

    RăspundețiȘtergere
  17. Cred ca se referea la Nikita ;)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Barbatii inteligenti sunt tot barbati, iar barbatii sunt....

Femeie, nu fi barbat!